• Strona domowa
  • Budowa stacji głównej podrożała o ponad milion złotych. Wszystko z powodu błędu projektanta
13:00, 22 stycznia 2023

Budowa stacji głównej podrożała o ponad milion złotych. Wszystko z powodu błędu projektanta

Budowa stacji głównej podrożała o ponad milion złotych. Wszystko z powodu błędu projektanta

Budowa stacji głównej w stolicy podrożała o ponad milion złotych. Wszystko z powodu błędu projektanta. Nowa stacja dopiero w 2024 roku. Prace na placu budowy głównej stacji trwają, mimo niekorzystnych warunków pogodowych. Główny wykonawca inwestycji, firma "Budimex", nie może pozwolić sobie na kolejne opóźnienia. Warto przypomnieć, że gdyby prace budowlane przebiegały zgodnie z planem (zakończenie budowy 29 lipca 2022 roku), pasażerowie już korzystaliby z nowej stacji.

Najbliższa ustalona data zakończenia budowy to 28 lutego 2023 roku, czyli nieco ponad miesiąc. W listopadzie 2022 roku pisaliśmy, że ta data jest nierealna, a "Budimex" złożył wniosek o dodatkowe 10 miesięcy na zakończenie prac, czyli do końca grudnia 2023 roku.

"Wykonawca twierdzi, że dostęp do materiałów i sprzętu jest utrudniony z powodu sytuacji gospodarczej i wojny na Ukrainie. Wniosek wciąż jest analizowany i sprawdzany. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie została podjęta" - mówi Justyna Guz z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Co dzieje się na budowanej stacji?

Dziś urzędnicy przesłali informacje z dziennika budowy głównej stacji. Z niego dowiadujemy się, że w połowie stycznia koszt wykonanych prac wyniósł prawie 204 miliony złotych, a postęp prac nad całym zadaniem, składającym się z budowy budynku stacji i sieci dróg dojazdowych, wynosi obecnie około 80 procent.

"Na budowie pracuje około 100 pracowników i 12 jednostek sprzętowych. Obecnie prace koncentrują się na montażu szklanych elementów obiektu. Jednocześnie trwają prace związane z infrastrukturą drogową, gdzie większość zadań zbliża się do zakończenia. Przed nami prace związane z porządkowaniem, zazielenianiem i oznakowaniem" - mówi Artur Szimczyk, zastępca burmistrza Lublina ds. inwestycji i rozwoju.

Jeśli chodzi o sam budynek stacji, dach w częściach nieużywanych i eksploatowanych został już obetonowany. Zastosowano tam izolację z membrany z warstwą styropianu i system drenażowy. W części mieszkalnej zamontowano wszystkie 30 donic do sadzenia drzew na dachu i rozpoczęto montaż placu zabaw dla dzieci. Będzie się składał z systemowego parku linowego.

"Obecnie trwa montaż zadaszeń z fotowoltaiki. Trwają także prace nad montażem szklanych fasad w budynku stacji i montażem sufity pod zadaszeniem. Wykonawca już zamontował szklane fasady na zewnętrznych windach i zakończył montaż szklanych paneli na przystankach autobusowych" - mówi Justyna Guz z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

W podziemnych garażach zakończono montaż wewnętrznych instalacji, drzwi, wykończenie ścian, izolację podłóg i sufitów. W budynku zainstalowano wewnętrzne instalacje i wykonano konstrukcje fasad aluminiowych, instalacje wentylacyjne i elektryczne.

Jeśli zauważysz błąd, zaznacz odpowiedni tekst i naciśnij Ctrl + Enter, aby zgłosić to redaktorowi

Komentarze

Ogłoszenia
live comments feed...